Persbericht: Juice Technology en Rimac Automobili: Kroatische hyperauto met Zwitserse precisie

Juice Technology AG wordt officieel leverancier van mobiele laders voor de Rimac C_Two

Juice Technology AG, producent van elektrische oplaadpunten en -software en marktleider op het gebied van mobiele opladers voor elektrische auto's, is bekendgemaakt als de officiële leverancier van de mobiele lader voor de Rimac C_Two.

De Rimac C_Two, een revolutie in ontwerp en engineering van prestatiewagens, is van de grond af aan gebouwd als de geheel elektrische luxe GT-auto van de toekomst. Deze C_Two met 1914 paardenkrachten trekt op van nul tot bijna honderd in nog geen twee seconden en haalt een topsnelheid van 412 km/u, met batterij- en motortechnologie die geheel in huis is ontwikkeld door Rimac Automobili. Rimac zorgt feitelijk eigenhandig voor het ontwerpen, produceren en testen van alle kritische onderdelen van het voertuig, waarbij elk detail wordt geoptimaliseerd om zo een auto te creëren als geen andere die u ooit op de weg zult tegenkomen. Oorspronkelijk opgericht in 2009 heeft Rimac Automobili al grote investeringen aangetrokken van 's werelds grootste autofabrikanten, waaronder Porsche en Hyundai-Kia, maar het bedrijf heeft nog steeds de flexibiliteit en visie van een start-up.

Juice Technology, vaak het Silicon Valley-bedrijf van Europa genoemd, streeft evenzeer zijn visie na elektrische oplaadtechnologie en software te ontwikkelen die aan de hoogste normen voldoen maar toch simpel en intuïtief te gebruiken blijven. De laders van Juice zijn geoptimaliseerd tot in het kleinste detail en bieden alles wat een bestuurder van een elektrische auto nodig heeft.

“Met de C_Two maakt Rimac een voertuig dat niet alleen ongekende prestatieniveaus biedt, maar ook een auto die daadwerkelijk comfortabel is en geschikt voor dagelijks gebruik. Nu onze Rimac Portable Charger wordt meegeleverd, kunnen we eigenaren helpen bij het wegnemen van de zorgen die ze soms hebben over de oplaadinfrastructuur elders in de wereld, zodat ze nog meer van hun auto kunnen genieten. De lader die wij leveren is gebaseerd op onze JUICE BOOSTER 2 – keer op keer getest, beproefd en bewezen,” aldus Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice Technology. “We laten daarmee nogmaals zien dat ons onderzoeks- en ontwikkelingsteam uiterst volwassen, technisch feilloze laders produceert van een kwaliteit en prestatieniveau dat past bij de meest innovatieve merken ter wereld.”

Het team van Rimac deelt dit inzicht, en biedt hun klanten nu een uitgebreid luxepakket dat ook de Portable Charger omvat.

“De Rimac C_Two, die in volledige serieproductie gaat in 2021, is de top van alles wat ik ooit heb willen bereiken, en toont het unieke prestatiepotentieel van volledig elektrische aandrijvingen. Het is altijd al mijn visie geweest dat de C_Two de enige auto zou moeten zijn die een eigenaar nodig heeft, en we hebben hard gewerkt aan elk afzonderlijk onderdeel van deze auto om dat realiteit te laten worden. Een ding wat we echter niet zelf in de hand hebben, is de publieke laadinfrastructuur. Met de meegeleverde Rimac Portable Charger hebben eigenaren van een C_Two een simpele, flexibele oplossing beschikbaar bij vrijwel elk oplaadpunt ter wereld,” aldus Mate Rimac, oprichter en CEO van Rimac Automobili.

De grootste voordelen van de Rimac Portable Charger in het kort:

1. Uw auto opladen via elk stopcontact: de Portable Charger is compatibel met de adapters en uitbreidingen van de JUICE BOOSTER 2. De Rimac C_Two kan dus probleemloos worden opgeladen vanuit elk stopcontact overal ter wereld.
  2. Automatische detectie van ingangsstroom: de lader stelt altijd automatisch de laadstroom op de optimale uitvoer in, zodat overbelasting van de capaciteit van het stopcontact wordt uitgesloten.
  3. Voorkomt oververhitting van huishoudelijke stopcontacten: gepatenteerde sensortechnologie in stekkerpinnen garandeert risicoloos laden, zelfs met oudere stopcontacten.
  4. De PORTABLE CHARGER is volledig waterdicht (IP 67) en is bestand tegen overreden worden door een wielbelasting van tot drie ton.
  5. JUICE CONNECTOR adapterstekker: Deze connector is CE-conform en ontworpen om op een later tijdstip gemakkelijk meer functies te kunnen opnemen – de koper heeft daarmee het vertrouwen dat zijn investering in de Portable Charger er een is voor de lange termijn.

Zie www.juice-world.com voor meer informatie.

PORTABLE CHARGER

Zie de video op YouTube: https://youtu.be/DzIjSHcyonw

JUICE BOOSTER 2-apparatuur (compatibel met de RIMAC Portable Charger)

Meer informatie over aanvullende apparatuur vindt u op www.juice-technology.com/juice-booster

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar  www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.
Over RIMAC Automobili
Rimac Automobili is opgericht door Mate Rimac in Kroatië in 2009 om de geheel elektrische sportwagen van de 21st eeuw te ontwikkelen, een prestatie die eerst werd bereikt in 2011 met de onthulling van de Concept_One, en nogmaals in 2018 met de bekendmaking van de 1914hp C_Two. Beide voertuigen zijn in huis ontworpen, gebouwd en geproduceerd.
Vanuit zijn hoofdkantoor in de buitenwijken van Zagreb in Kroatië heeft Rimac een aanbod aan high-performance EV-technologieën ontwikkeld: elektrische aandrijving, batterijoplossingen, infotainment- en connectiviteitsystemen, software voor autonoom rijden en vele andere belangrijke voertuigsystemen – ongehoord voor een onafhankelijke fabrikant.
In 10 jaar tijd is het bedrijf gegroeid tot meer dan 850 werknemers en heeft het grote investeerders aangetrokken als Porsche en Hyundai Motor Group. Naast de ontwikkeling van zijn eigen aanbod aan hyperauto's, levert Rimac nu technologieën aan autofabrikanten overal ter wereld: Aston Martin, Koenigsegg, Automobili Pininfarina, Porsche, Hyundai en anderen.