Persbericht: JUICE CHARGER 2 – 's werelds eerste wandbox met optie voor contactloos betalen met creditcard

Zwitserse autoladerfabrikant Juice Technology AG introduceert nieuwe JUICE CHARGER 2

Juice Technology AG, toonaangevend producent van mobiele laders voor elektrische auto's, is weer de eerste met een nieuwe oplossing in de wereld van de laadinfrastructuur. In aanvulling op alle standaard betalingsmethoden biedt de slimme JUICE CHARGER 2 wandbox nu ook de mogelijkheid contactloos met creditcard te betalen. Nu uit voorraad leverbaar.

JUICE CHARGER 2 is de slimme 22 kW wandbox, nu met de mogelijkheid te betalen via creditcard, ApplePay of GooglePay. Het slimme wandoplaadpunt maakt identificatie, activering, controle en betaling kinderspel, dankzij integrale NFC- en RFID-lezers en slimme modules zoals smartJUICE, accessJUICE, payJUICE en billJUICE (gratis meegeleverd). Om het laadproces te starten houdt u eenvoudig de gekozen betalingsmethode tegen de wandbox. U wordt alleen gefactureerd wanneer u de auto heeft geladen. Het exacte bedrag wordt automatisch gefactureerd nadat het laden is beëindigd. U hoeft de transactie niet nogmaals te bevestigen of een vaste hoeveelheid op te geven, zoals bij andere commercieel verkrijgbare oplossingen het geval is. Dit alles maakt de JUICE CHARGER 2 tot een uiterst geavanceerde, slimme lader – die ook nog eens aardig uniek is!

“De unieke verkoopeigenschap van deze wandbox is natuurlijk de mogelijkheid om met creditcard te betalen. Bestuurders van elektrische auto's zouden niet bij elk oplaadpunt weer een andere app of laadpas nodig moeten hebben. Tegenwoordig hebben we allemaal meestal wel een creditcard of bankpas, of onze smartphone bij de hand; voor ons was de logische volgende stap die betalingsmogelijkheid te integreren in de JUICE CHARGER 2,” zo verklaart Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice Technology AG. “Ontwerp dat niet afleidt van functionaliteit, veiligheid, bruikbaarheid en toekomstbestendigheid – dat zijn de kernfuncties die we wilden opnemen in de JUICE CHARGER 2. En ik kan u met trots bevestigen dat we daar helemaal in zijn geslaagd.”

Het tijdloze design van de JUICE CHARGER 2 is een genot voor het oog en gaat naadloos op in elke architecturale omgeving. Teruggebracht tot de belangrijkste visuele essentie maakt deze lader ook indruk met zijn functionaliteit en de kwaliteit van de gebruikte materialen. De chroomstalen behuizing is daarnaast volledig weerbestendig, terwijl het slimme kabelophangsysteem en de stevige stekkerhouder ook inductielussen voorkomen en zorgen dat de oplaadstekker niet vuil wordt. De wandlader heeft alle essentiële veiligheidsfuncties en voldoet volledig aan alle aspecten van de relevante normen overal ter wereld (CE-conform).

JUICE CHARGER 2 biedt u niet alleen functionaliteit, maar ook de zekerheid van een toekomstbestendige oplossing. Hij is compatibel met alle bestaande en nieuwe elektrische auto's op de markt met een Type 1- of Type 2-verbinding; Het hoge-resolutie touchscreen-display maakt het gebruik eenvoudig en intuïtief. Dan is er de NFC/RFID-lezer, die betalingen via creditcard of andere veelgebruikte betalingsmethoden zoals ApplePay en GooglePay mogelijk maakt.

JUICE CHARGER 2 is ook geschikt voor gebruik in het publieke domein. De gekalibreerde elektriciteitsmeter garandeert dat u exact wordt gefactureerd voor wat u gebruikt; transparantie gegarandeerd.

Met de ontwikkeling van dit product heeft Juice Technology AG wederom de nieuwe norm gesteld in de sector oplaadinfrastructuur – en met de verkoopcijfers om het te bewijzen. Het bedrijf heeft de productie moeten opvoeren naar vijf lijnen in januari 2020 en werkt nu de klok rond om aan de vraag te kunnen voldoen.

De wandlader is beschikbaar in drie verschillende basismodellen: als een klassieke vaste wandbox (Fix), als een flexibele optie (Flex), waar de integrale door TÜV SÜD gecertificeerde JUICE BOOSTER 2 (draagbare 22 kW lader) kan worden verwijderd, of als de optie Flat indien alleen de behuizing nodig is (als de klant al een JUICE BOOSTER 2 heeft).

JUICE CHARGER 2: grootste voordelen in het kort:

1. Laden met een fase of drie fasen stroom tot 32 ampère.
  2. De behuizing is bestand tegen spatten en stof tot IP6. De technologie heeft optimale bescherming, zodat de wandbox geschikt is voor gebruik buitenshuis.
  3. JUICE CHARGER 2 is een superslim stuk gereedschap. Slimme modules voor het volledig automatische smartJUICE laad- en lastbeheersysteem zijn al inbegrepen in de JUICE CHARGER 2.
  4. Hij is compatibel met alle bestaande en nieuwe elektrische auto's op de markt met een Type 1- of Type 2-verbinding.
  5. Het integrale DC- en AC-foutdetectiesysteem wordt effectief geactiveerd bij de opgegeven waarde.
  6. De wandbox is snel en simpel te installeren. De lader kan worden geïnstalleerd door elke erkende elektricien, zonder dat daarvoor aanvullende, tijdrovende training of certificering vereist is.
  7. Hij wordt geleverd in drie verschillende basismodellen: Fix, Flex en Flat.
  8. De gekalibreerde meter met MID-certificatie garandeert nauwkeurig factureren.
  9. De mogelijkheid de integrale JUICE BOOSTER 2 te verwijderen betekent dat de JUICE CHARGER 2 gebruikers maximale flexibiliteit biedt.
  10. De geïntegreerde JUICE BOOSTER 2 is getest door TÜV SÜD in overeenstemming met de standaard IEC 62752 en is nu de eerste met succes gecertificeerde mobiele 22 kW oplader.

JUICE CHARGER 2

Meer informatie over de JUICE CHARGER 2 vindt u op www.juice-technology.com/juice-charger

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar  www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.