Abonner Juice Technology AG

Laatste persbericht: Juice Technology verhuist naar nieuw hoofdkantoor

Juice Technology verhuist naar nieuw hoofdkantoor

Het Zwitsers technologiebedrijf Juice Technology is enorm gegroeid in de zeven jaar sinds de oprichting. Alle afdelingen hebben nu meer ruimte, onder een gedeeld dak.

Juice Technology AG, producent van elektrische oplaadpunten en -software en marktleider op het gebied van mobiele opladers voor elektrische auto's, is sinds 2014 continu blijven groeien. Nu de vraag toeneemt en het portfolio groeit, zijn de verkoopvolumes jaarlijks verdriedubbeld – en zelfs het afgelopen jaar tijdens de Covid-19-pandemie nog verdubbeld. Deze groei heeft ook een gestage uitbreiding van het personeelsbestand tot gevolg gehad. Deze nieuwe locatie biedt de ruimte die Juice zo dringend nodig heeft om succesvol te kunnen doorgroeien.

Het nieuwe gebouw van Juice telt vier verdiepingen, heeft een indrukwekkende glazen pui en meer dan 6000 vierkante meter vloeroppervlak, met meer dan voldoende ruimte voor alle afdelingen, inclusief het onderzoek- en ontwikkelingscentrum en de volledige opslag- en logistieke faciliteit.

“Uitgestrekt, met open zichtlijnen, veel buitenlicht en vrij in te delen kantoorruimtes creëren we een onvergelijkbare werksfeer, waarin we ons marktleiderschap verder uit kunnen breiden,” legt Christoph Erni, CEO van Juice Technology AG, opgetogen uit. Medewerkers en bezoekers worden op de begane grond door een professionele barista verwelkomd aan de 15 meter lange bar. De vakkundig geserveerde koffiespecialiteiten en vers bereide lunchmenu's laten niets te wensen over. Geheel volgens het maar al te bekende credo uit de IT-wereld 'rotzooi erin, rotzooi eruit', waarbij niets goeds kan voortkomen uit invoer van slechte kwaliteit, biedt Erni ook zijn medewerkers eersteklas onderhoud: “We geven veel aandacht aan echt goed eten en drinken,” en lachend voegt hij toe, “We zijn er nog niet helemaal uit of dit de reden is dat er hier zo veel lekkerbekken werken, of dat iedereen hier zijn werk zo goed doet!”

Het nieuwe hoofdkantoor bevindt zich maar 2 km van de eerdere onderzoek- en ontwikkelingslocatie, dus Zurich Airport ligt nog steeds vlakbij.

Een innovatielocatie voor de toekomst

Toen de eerste elektrische Model S-auto's van Tesla in Zwitserland verschenen, zag de vindingrijke oprichter en CEO Christoph Erni het licht en legde hij de basis voor het bedrijf Juice Technology, dat sindsdien zo enorm succesvol is gebleken. Als een van de weinige leveranciers in de sector met een volledig aanbod, reikend van laadoplossingen tot software, ontwikkelt en verkoopt Juice vandaag de dag een volledig portfolio aan laadinfrastructuur vanuit een enkele bron.

Ondertussen heeft de paradigmaverschuiving de hele branche op zijn kop gezet: Alle grote autofabrikanten zijn er nu van overtuigd dat hun wagenpark elektrisch moet. Waar nog niet zo lang geleden elektrische auto's werden gezien als dure luxe hobby voor een handjevol liefhebbers, wordt de markt nu overspoeld met steeds beter betaalbare modellen. Alleen de uitbreiding van de laadinfrastructuur loopt ernstig achter.

Juice heeft het mogelijk gemaakt elektrische voertuigen snel en makkelijk te laden, ook al is er nergens een snellaadstation in zicht. Met de JUICE BOOSTER 2 is Juice is de onbetwiste marktleider in mobiele 22 kW opladers. Maar de tijd staat niet stil en er staan zo veel spannende nieuwe plannen in de wacht om het leven van e-piloten verder mee te versimpelen.

“De afgelopen maanden zijn enorm productief geweest. Met het verzamelde denkvermogen van de slimste geesten, verenigd onder zware omstandigheden in zo'n krappe ruimte hebben we ongelooflijke successen geboekt – en daar ben ik enorm trots op,” aldus Christoph Erni. “Nu verbreden we onze line-up en consolideren we onze marktpositie met nieuwe apparatuur en ontwikkelingen, en software die alles onderling met elkaar verbindt. Ons nieuwe hoofdkantoor zorgt voor de randvoorwaarden om ons team gemotiveerd te houden, zodat ze al hun energie volledig kunnen investeren in meer innovaties.”

De verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor, gevestigd in het voormalige gebouw van meubelfirma Frauenfelder aan de Kasernenstrasse 2 in de Zwitserse plaats Bachenbülach, markeert het begin van een nieuw hoofdstuk in de bedrijfsgeschiedenis van Juice.

Zie www.juice-world.com voor meer informatie.

Juice Technology AG, met het hoofdkantoor gevestigd in Cham in het Zwitserse kanton Zug, is een wereldwijd actieve producent van laadoplossingen voor elektrische voertuigen. Het uitgebreide productaanbod van het bedrijf, met AC- en DC-laadstations reikend van lichtgewicht mobiele apparaten tot grote snelladers, maken het tot een van de zeer weinige leveranciers met een volledig aanbod in de branche. Juice is al sinds 2014 marktleider op het gebied van mobiele 22 kW laadstations.

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 170 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.

Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.