Laatste persbericht: Gebied groter dan 332 football-velden herbebost ter bevordering van duurzame mobiliteit

Juice Technology verplaatst dit doorlopende initiatief nu naar Spanje, om zo de CO2-voetafdruk van hun producten te compenseren

Juice Technology AG, een grote producent van elektrische oplaadpunten en bijbehorende software en marktleider op het gebied van mobiele laders voor elektrische voertuigen, heeft vaak verzekerd dat net zo veel bomen worden geplant als nodig is om de CO2-uitstoot van de fabricage en het transport van hun producten te neutraliseren. De in Zwitserland gevestigde producent van laders is onlangs begonnen met het ondersteunen van een herbebossingsproject in Spanje.

Een enkele boom is al genoeg om de koolstofvoetafdruk te compenseren van het maken en transporteren van een JUICE CHARGER me. Tien jaar na aanplant kan een boom maar liefst 120 kg CO2 absorberen, waarmee hij de volledige CO2-voetafdruk van een JUICE BOOSTER 2 of JUICE Phaser in een mum van tijd compenseert. Juice plant zelfs tot wel twaalf bomen voor elk van zijn grootste laders, om zo bij te dragen aan meer klimaatvriendelijke mobiliteit.

Herbebossing met grote gevolgen

Juice begon achttien maanden geleden met het helpen bij de herbebossing in de Canadese provincie British Columbia, waar bosgebieden werden hersteld die bij een rampzalige bosbrand in 2017 waren gedecimeerd. Nu het werk voor dit project is afgerond, richt het bedrijf zich op gelijksoortige inspanningen in Europa.

In Spanje, waar Juice nu sinds een jaar wordt vertegenwoordigd door een nationale dochteronderneming, is dringend behoefte aan herbebossing in een regio waar de biodiversiteit wordt bedreigd door grote monoculturen van aangeplante naald- en eucalyptusbomen. In Spanje ondersteunt Juice de inspanningen van de Lurgaia Foundation als onderdeel van de liefdadigheidsmissie One Tree Planted voor het creëren van een aaneengesloten bosgebied van inheemse bomen.

Met deze herbebossingsprojecten in de Spaanse provincie Biskaje wordt geprobeerd de bossen van Undabaso te herstellen, die deel uitmaken van het Urdaibai Biosphere Reserve. Er worden meer dan 35 verschillende soorten bomen aangeplant. Bomen die niet in monoculturen worden aangeplant, maar juist zo dat de biologische diversiteit wordt bevorderd, kunnen gemakkelijk 50 tot 100 jaar oud worden. Ze nemen hun gehele levensduur lang continu koolstof op. Bomen dragen bij aan het zuiveren van lucht en water, produceren zuurstof, voorkomen erosie en leveren CO2-neutrale ruwe materialen. Daarnaast leveren herbebossingsprojecten ook nog eens werkgelegenheid op.

Buitengewone betrokkenheid, ook buiten de eigen bedrijfssector

Elektromobiliteit is in hoge mate gekoppeld aan duurzaamheid, en zo ook de laadinfrastructuur. Kwaliteit is de simpelste manier om een lader duurzaam te maken. Een robuust ontwerp, samengesteld uit onderdelen van de hoogste kwaliteit, garandeert dat de lader bestand is tegen fysieke schade. Nog een manier om een lange levensduur te garanderen is de fundamentele focus op software, vergezeld van doorlopende software-updates.

Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice Technology AG, bevestigt de toewijding en betrokkenheid van Juice: “Wat meer is, we compenseren ook de zogenaamde 'grijze' energie van onze producten met herbebossingsprojecten. Er is namens ons al het equivalent van meer dan 332 football-velden aan bos aangeplant, door ons gefinancierd, en onze herbebossingsprojecten lopen continu door. De mobiliteitstransitie kan niet slagen zonder wijdverbreide, breed gedragen elektromobiliteit. Om die mobiliteit zo milieuvriendelijk mogelijk te maken, moeten we vanaf de eerste stap de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk proberen te houden – en daarom zijn de laders van Juice duurzaam ontworpen voor een lange levensduur,” voegt Erni toe.

Klanten van Juice ontvangen een persoonlijk boomcertificaat met daarop details over de gecompenseerde hoeveelheid CO2 en de coördinaten van het gebied met het herbebossingsproject.

Zie www.juice-world.com/your-forest en www.juice-world.com voor meer informatie

ONE TREE PLANTED

Zie www.onetreeplanted.org voor meer informatie

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.

Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.