Persbericht: JUICE CHARGER me – de compacte, slanke wandboxlader voor elk budget

JUICE CHARGER me – de compacte, slanke wandboxlader voor elk budget

Vierkant elegant. Het ontwerp van de JUICE CHARGER me ademt eenvoud. En deze wandbox is rechttoe-rechtaan: “Plug and Play” en “Plug and Charge” staan voor simpelweg aansluiten en opladen – net als waar al die andere producten van Juice zo bekend om staan.

Juice Technology AG, producent van elektrische laders en software en marktleider op het gebied van mobiele laders voor elektrische auto's, presenteert de JUICE CHARGER me – een simpele, compacte en economische aan de wand gemonteerde lader die in een mum van tijd geïnstalleerd en aangesloten kan worden. Dit is een van de eerste wisselstroomladers ontworpen met het Plug and Charge-protocol als laadstandaard. De unit biedt volledige connectiviteit en geïntegreerde laad- en ladingsbeheerfuncties, en is volledig toekomstbestendig. En bovenop de toch al onverslaanbare prijs-/prestatieverhouding biedt Juice een korting van EUR 100 op de eerste 3000 verkochte JUICE CHARGER me-units.

Optimaal bedieningsgemak zonder enig compromis aan functionaliteit of ontwerp. Dat zijn de bepalende kwaliteiten van de JUICE CHARGER me – de jongste telg van het van oorsprong Zwitserse Juice Technology. De simpele functionaliteit waar de Tesla Superchargers bekend om staan is nu beschikbaar bij u thuis en in overdekte parkeerplaatsen en parkeergarages, met dank aan de JUICE CHARGER me. Aangezien deze slimme lader niet alleen individuele topprestaties levert: hij werkt ook perfect in een netwerk dat met meerdere units is geconfigureerd.

Plug and Play voor leveranciers – Plug and Charge voor klanten

Open de behuizing, sluit de stroomtoevoerkabel aan, plaats het deksel
op zijn plek – en klaar bent u. Een groot voordeel van de JUICE CHARGER me is hoe snel en gemakkelijk deze kan worden geïnstalleerd. De lader is volledig voorgeconfigureerd in de fabriek en klaar voor direct gebruik bij de eindklant: de elektricien die ze installeert hoeft geen speciale aanpassingen te doen of accessoires te installeren. Daarom past het concept “Plug and Play” hier zo goed bij.

Activeren, aansluiten en beginnen met laden: Die eenvoud gaat door tijdens het laadproces. Kleurgecodeerde leds met voor zichzelf sprekende symbolen geven de gebruiker de huidige status aan: Klaar voor gebruik, activering met RFID-kaart, actieve laadbewerking. En het werkt zelfs nog eenvoudiger met elektrische voertuigen met Plug and Charge-functionaliteit: die worden direct geactiveerd wanneer de laadstekker in het laadcontact van de auto wordt gestoken, omdat de lader de auto automatisch identificeert. Christoph Erni, CEO en oprichter van Juice Technology AG, legt het zo uit “Juice integreert deze functie als standaardvoorziening in overeenstemming met ISO 15118 in alle JUICE CHARGER me-units. We zijn onze concurrenten dus weer een stap voor. Die bieden deze functie tot nog toe hooguit als extra optie aan, als hij al beschikbaar is. Uiteindelijk moet laden gewoon simpel en eenvoudig zijn – of het nu om een mobiele telefoon of om een auto gaat.”

Communicatie en ladingsbeheer

De JUICE CHARGER me kan worden geïnstalleerd als afzonderlijke unit in particuliere parkeerplaatsen, carports of uw garage thuis, of in configuraties met meerdere units voor bijvoorbeeld parkeergarages met meerdere verdiepingen en bedrijfsparkeerterreinen. Deze slimme lader is uitgerust voor lokaal dynamisch ladingsbeheer voor maximaal 250 units. In dergelijke configuraties neemt een van de apparaten de controle over het evenredig verdelen van de beschikbare stroom naar al de andere laadpunten. En als u meer flexibiliteit nodig hebt, kan het oneindig schaalbare smartJUICE omni-dynamische ladingsbeheersysteem optimaal worden ingezet, met bijvoorbeeld functies voor real-time controle of prioritering van afzonderlijke voertuigen. Voor deze beide opties hebt u alleen maar een LAN-netwerkverbinding nodig. Bluetooth of WLAN zijn niet nodig.

De JUICE CHARGER me-units communiceren via de netwerkkabel niet alleen met elkaar, maar ook met het j+ back-endsysteem. Wanneer deze wandbox in openbare installaties wordt gebruikt, bijvoorbeeld voor parkeerplaatsen bij een hotel, golfclub of sportschool, worden uitgebreide gebruiksanalyses bijgehouden en beschikt de beheerder over een manier om de facturering te beheren. Om een goede werking met laad- en ladingsbeheer te garanderen, zijn faciliteiten die gebruik maken van meer dan twee laders altijd uitgerust met elektriciteitsmeters die zijn gecertificeerd voor de vereisten van de Europese richtlijn voor meetinstrumenten MID (Measuring Instruments Directive). Deze meter kan op verzoek ook worden geïntegreerd in laders met maar een unit.

Gemaakt in Duitsland

Alle onderdelen van de JUICE CHARGER me zijn geproduceerd en samengesteld in Duitsland. En toch is deze lader nog steeds goedkoper dan andere units met vergelijkbare prestaties. Dit toont ook duidelijk aan dat een wandboxlader "Made in Germany" niet duur hoeft te zijn.

En om elektromobiliteit zo veel mogelijk te bevorderen biedt Juice is een bonuskorting aan van EUR 100 voor de eerste 3000 verkochte JUICE CHARGER me-units. “We hebben wereldwijd veel succes met onze mobiele wandbox JUICE BOOSTER 2. Aangezien we de toch al snelle uitbreiding van elektromobiliteit graag nog een zetje extra geven, zijn we een unieke promotiecampagne begonnen,” legt CEO Erni uit. “De JUICE CHARGER me biedt elektrische rijders en parkeerplaatsbeheerders een elegante laadoplossing voor een onovertrefbaar gunstige prijs.”

De grootste voordelen van de JUICE CHARGER me in het kort:

1. Compact ontwerp: Met zijn 24 cm lengte en 12 cm diepte is de JUICE CHARGER me uiterst compact, en daarnaast met zijn slechts 6,5 kg (inclusief de kabel) ook zeer licht. De 5 meter lange kabel garandeert de nodige flexibiliteit.
  2. Laadstroom: Enkel-, 2- of 3-fasig laden met een stroombereik van zes tot 32 ampère (A) met laadstroom van tot 22 kW. Voor subsidie in het kader van de promotie van de ontwikkelingsbank KfW is er een variant ontworpen voor 16 A met een laadstroom van 11 kW.
  3. Plug and Play: De wandbox wordt volledig vooraf geconfigureerd geleverd en is direct klaar voor gebruik, zodat installatie zo weinig mogelijk werk kost.
  4. Plug and Charge: De JUICE CHARGER me is gecertificeerd voor de vereisten van ISO 15118. Zodra de lader is aangesloten op het laadcontact van de e-auto, herkent deze automatisch elk voertuig dat is ontworpen voor het Plug-and-Charge-standaardprotocol en eerder is geregistreerd bij de lader met het voertuig-id, en start het laadproces onmiddellijk.
  5. Laad- en ladingsbeheer: Elke unit wordt geleverd uitgerust voor lokaal dynamisch laadbeheer voor maximaal 250 laders in 'master-slave'-configuratie. Het cloudgebaseerde omni-dynamische smartJUICE laadbeheersysteem is geschikt voor het beheren van een oneindig aantal wandboxeenheden. Een MID-gecertificeerde elektriciteitsmeter is geïntegreerd in elk apparaat dat is bedoeld voor werking met laad- en ladingsbeheer.
  6. Connectiviteit: Het gestandaardiseerde Open Charge Point Protocol (OCPP) vormt de backbone voor verbinding met het j+ back-endsysteem, en maakt daarmee apparaatbeheer, extern onderhoud, facturering en/of ladingsbeheer mogelijk. Drie gestandaardiseerde interfaces (Modbus/TCP, Modbus/RTU en EEBUS) garanderen communicatie met een slim energiebeheersysteem thuis. Zo kunnen installaties voor zonne-energie en extern laadbeheer worden geïntegreerd met de energiebeheersystemen van het huis. Alle communicatie wordt geïmplementeerd via de netwerkverbinding. Wanneer u de lader echter alleen privé gebruikt, hebt u geen permanente netwerkverbinding nodig. Bediening is dus ook mogelijk zonder LAN-verbinding. Voor het implementeren van updates hoeft u dan alleen maar een tablet of laptop aan te sluiten.
  7. Doordacht, veilig en betrouwbaar ontwerp: De JUICE CHARGER me heeft een frame van geborsteld chroomstaal en een voorpaneel van UV-bestendig polycarbonaatglas. Deze lader heeft beschermingsklasse IP54 en is daarmee geschikt voor gebruik binnen- en buitenshuis en uiterst schokbestendig (beoordeeld tot IK10). Het apparaat kan worden gebruikt in een omgevingstemperatuur van -25°C tot +45°C. De temperatuursensor voor het verminderen van de laadstroom functioneert onafhankelijk van de omgevingstemperatuur. De lader is CE-conform in overeenstemming met de Europese richtlijn voor elektromagnetische compatibiliteit en standaarden IEC 61851 en IEC 61439-7.
  8. Installatie: De JUICE CHARGER me kan vast aan de wand worden gemonteerd als een wandbox, of afzonderlijk of in dubbele units op een standaard worden geplaatst.
  9. Activering: Achter het voorpaneel is een RFID-lezer geïntegreerd. Activering via RFID is ingeschakeld voor alle voertuigen die geen ondersteuning bieden voor de ISO-standaard 15118 voor het Plug and Charge-protocol. De twee kaarten die zijn meegeleverd met het aangeschafte apparaat kunnen worden geblokkeerd en vervangen, mocht u er een verliezen. Het is ook mogelijk de toegangsgegevens op te slaan naar een RFID-badge.
  10. Prijs: EUR 999,00 minus de EUR 100,00 korting van Juice op de eerste 3000 verkochte units. Prijs inclusief btw.

JUICE CHARGER me

Zie www.juice-world.com/juice-charger-me voor meer informatie.

Zie www.juice-world.com voor meer informatie.

Juice Technology AG, met het hoofdkantoor gevestigd in Cham in het Zwitserse kanton Zug, is een wereldwijd actieve producent van laadoplossingen voor elektrische voertuigen. Het uitgebreide productaanbod van het bedrijf, met AC- en DC-laadstations reikend van lichtgewicht mobiele apparaten tot grote snelladers, maken het tot een van de zeer weinige leveranciers met een volledig aanbod in de branche. Juice is al sinds 2014 marktleider op het gebied van mobiele 22 kW laadstations.

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.

Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.