Persbericht: Grootste Zwitserse autodeelbedrijf kiest Juice voor laadinfrastructuur

Grootste Zwitserse autodeelbedrijf kiest Juice voor laadinfrastructuur

Mobility wil tot aan 2023 meer dan 300 elektrische oplaadpunten laten plaatsen bij hun locaties in heel Zwitserland, daarbij gebruik makend van de JUICE CHARGER 2 van Juice Technology AG.

Juice Technology AG, producent van elektrische oplaadtechnologie en -software en marktleider op het gebied van mobiele opladers voor elektrische voertuigen, levert de JUICE CHARGER 2 AC-oplaadpunten om de locaties van Mobility overal in Zwitserland te elektrificeren. Dit is een belangrijke stap voorwaarts voor elektromobiliteit in de markt van voertuigdelen

De marktleider op het gebied van autodelen in Zwitserland, Mobility, is van plan hun gehele vloot – in totaal meer dan 3.000 voertuigen – uiterlijk voor 2030 te converteren naar elektrisch aangedreven emissievrije voertuigen. Tegelijkertijd is het bedrijf bezig de infrastructuur voor elektrisch laden op hoog tempo uit te breiden. Als eerste stap worden 300 of meer elektrische oplaadpunten geïnstalleerd bij locaties van Mobility overal in Zwitserland.

Juice en Mobility – een vertrouwd partnerschap

Mobility is afhankelijk van simpele, uniforme laadprocessen voor het elektrificeren van hun bedrijfslocaties, die een betrouwbare stroomvoorziening kunnen waarborgen voor de uiteenlopende modellen elektrische voertuigen in de vloot. Juice Technology leverde vorig jaar al overtuigend bewijs dat hun laders volledig aan de wensen van Mobility voldoen. In een samenwerkingsverband eind 2020 met de Zwitserse federale spoorwegen (SBB) – Mobility’s grootste en belangrijkste locatiepartner – voorzag de producent van opladers de eerste e-parkeerplaatsen voor Mobility in Zurich en Aarau van oplaadinfrastructuur. De twee bedrijven werken nu rechtstreeks samen.

“We zijn er trots op Mobility te steunen op hun weg naar emissievrij autodelen en het elektrificeren van hun voertuigpark. Onze gezamenlijke start met autoparkeerplaatsen voor SBB heeft aangetoond dat innovatieve laadtechnologie en kwaliteit uitstekend samengaan. We zien ernaar uit dit partnerschap verder uit te breiden dan parkeerplaatsen bij treinstations,” aldus Christoph Erni, CEO van Juice Technology AG.

JUICE CHARGER 2 – een AC-lader zonder compromissen

Juice Technology levert de JUICE CHARGER 2 AC-laders voor het elektrificeren van de bedrijfslocaties van Mobility.

“De grootste horde bij het elektrificeren van onze vloot is het installeren van een laadnetwerk. Daarom hebben we ervaren partners als Juice aan boord gehaald om dit project te kunnen implementeren en deze uitbreiding zo snel mogelijk te laten plaatsvinden,” verklaart Roland Lötscher, CEO van Mobility. “De toekomst bestaat uit e-mobiliteit, en wij willen als pioniers het pad effenen.”

Het hoge-resolutie aanraakdisplay van de JUICE CHARGER 2 is simpel en intuïtief te bedienen, zodat klanten het apparaat moeiteloos kunnen gebruiken. Het intelligente, omni-dynamische en onbeperkt schaalbare ladingsbeheersysteem maakt het mogelijk de laadhandelingen van alle aangesloten e-auto's vanuit een centrale basis te eenvoudig te beheren en controleren. De gekalibreerde elektriciteitsmeter die is ingebouwd in de JUICE CHARGER 2 garandeert nauwkeurig factureren, en het activeren van apparatuur wordt uitgevoerd via de geïntegreerde NFC- of RFID-lezer (Near-Field Communication/Radio Frequency IDentification).

De JUICE CHARGER 2 – de harde feiten

1. Compatibiliteit: Dit 22 kW aan de wand gemonteerde oplaadpunt is compatibel met alle merken en modellen elektrische voertuigen met een Type 2- of Type 1-oplaadcontact en kan laden met drie fasen en een vermogen van tot 32 ampère. Hij biedt het hoogste veiligheidsniveau volgens de laatste normen en heeft een gebruikstemperatuur van -25 tot +45 graden Celsius.
  2. Behuizing: De robuuste roestvrijstalen behuizing is corrosiebestendig en gemakkelijk te reinigen. De lichte, 3 meter lange kabel maakt hem gemakkelijk hanteerbaar. De behuizing is bestand tegen spatten en stof tot IP6.
  3. Veiligheid: De geïntegreerde technologie biedt effectieve bescherming tegen wisselstroom- en gelijkstroomstoringen. Veiligheid wordt gegarandeerd door continue aardingsbewaking. Een temperatuurcontrolesysteem beschermt tegen oververhitting en de metalen behuizing werkt vlamvertragend.
  4. Installatie: De wandbox is snel en simpel te installeren. Elke opgeleide en gekwalificeerde elektricien kan de wandbox aansluiten op het elektriciteitsnet. Er is geen speciale training of certificering voor nodig.
  5. SmartJuice: Dankzij de in serie geproduceerde SmartJuice-componenten is de JUICE CHARGER 2 uitgerust met een oneindig schaalbaar, omni-dynamisch laad- en ladingsbeheersysteem dat geschikt is voor een onbeperkt aantal parkeerplaatsen. Zo kan in real-time de laadstroom en de toestand van de aangesloten voertuigen worden gecontroleerd, en kan prioriteit worden gegeven aan het laden van specifieke afzonderlijke voertuigen. De wandbox houdt ook rekening met de afzonderlijke laadkenmerken van alle typen voertuigen. Deze controle van meer dan 400 laadkenmerken garandeert dat u elk elektrisch voertuig veilig en zorgeloos kunt opladen.
  6. Facturering: In de unit is een elektriciteitsmeter geïnstalleerd volgens de normen van de EU-richtlijn Measuring Instruments Directive (MID), om exacte facturering mogelijk te maken. Het activerings- en betalingssysteem via NFC/RFID is compatibel met alle conventionele e-laadpassen en creditcards, en met ApplePay en AndroidPay.
  7. Onderscheidingen: De JUICE CHARGER 2 is een winnaar van de internationale GOOD DESIGN AWARD, uitgereikt door The Chicago Atheneaum.

Zie www.juice-world.com voor meer informatie.

JUICE CHARGER

Meer informatie over de JUICE CHARGER 2 vindt u op www.juice-world.com/juice-charger

Eenvoudig te installeren: https://www.youtube.com/watch?v=OjWAs2CpmKs

Eenvoudig te gebruiken, het is Kurt-bestendig: https://youtu.be/C3ohYwqSTQw

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar  www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.
Over Mobility
Het bedrijf Mobility stelt 2.950 motorvoertuigen ter beschikking aan 245.000 klanten op 1.540 locaties in heet Zwitserland. Dit samenwerkingsverband biedt Return, auto delen met terugbrengen in heel Zwitserland, One-Way, auto's voor eenrichtingsreizen tussen stadscentra en luchthavens, en Mobility Go voor vrij reizen in Basel. Dankzij de modernste technologie functioneert deze club met autodeelsysteem simpel, economisch en volledig automatisch dag en nacht, op zelfbedieningsbasis en volgens strikte duurzaamheidsnormen. Op deze manier vervangt een Mobility-wagen 11 auto's in particulier eigendom.