Persbericht: Groene stroom uit blauwe bron: Juice Technology richt Juice Power AG op

Groene stroom uit blauwe bron: Juice Technology richt Juice Power AG op

Juice Power AG, een dochteronderneming van Juice Technology AG, bevordert de opwekking van energie uit waterkracht voor realtime verbruik

Juice Technology AG, fabrikant van oplaadpunten en -software en marktleider in mobiele oplaadpunten voor elektrische voertuigen, richt Juice Power AG op en zet zich daarmee opnieuw duidelijk in voor duurzaamheid in elektromobiliteit.

Schone energie die op het moment dat ze opgewerkt wordt bij de consument aankomt – dat is het idee achter Juice Power. Certificaten voor ecologisch opgewekte stroom kunnen bij veel elektriciteitsbedrijven worden gekocht. Maar pas wanneer de stroom parallel met de afname ervan in het net wordt ingevoerd, is deze werkelijk groen.

Dat was het idee dat Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice Technology AG, nastreefde toen hij in 2016 samen met Jörg Huwyler, hoofd van de divisie Waterkracht en Biomassa bij Axpo, de onafhankelijke vereniging Eros Electric oprichtte. Met een subparticipatie in twee klassieke waterkrachtcentrales, Frisal en Eglisau, voorziet Eros Electric haar leden sindsdien dag en nacht van schone energie voor hun elektrische voertuigen. Dat de vraag groot is, werd vanaf het begin duidelijk: kort na haar oprichting telde de vereniging reeds 700 leden. Nu wordt Eros Electric samengevoegd met Juice Power AG.

Christoph Erni legt uit: “De vraag naar stroom uit aantoonbaar groene productie blijft groeien onder bestuurders van elektrische auto’s. Als we onze auto in real time met groene stroom willen opladen, moeten we onze toevlucht nemen tot controleerbare groene stroombronnen zoals waterkracht.”

Altijd gegarandeerd groene stroom in de accu – ongeacht waar men oplaadt

Voor Erni is de integratie van elektriciteitsopwekking slechts de volgende logische stap in de ontwikkeling van e-mobiliteit: “Wij zeggen altijd: ‘Duurzame mobiliteit begint met een duurzaam oplaadnetwerk.’ Maar dat is nog maar het begin. Daarom gaan we nu een stap verder. De elektrische auto, het oplaadpunt en de stroom voor de voertuigaccu moeten worden beschouwd als onlosmakelijk verbonden onderdelen van een totaalconcept. Pas als alles van begin tot eind zo emissievrij mogelijk wordt opgewekt en geëxploiteerd, wordt elektromobiliteit in zijn totaliteit ecologischer.”

Juice wil daarom niet alleen de betrokkenheid bij de onderneming en de producten verder uitbreiden, maar ook de opwekking van groene energie actief bevorderen. Het gewenste optimum is elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen die gelijktijdig met het laadproces wordt opgewekt. In de nabije toekomst kan dit het best worden bereikt met waterkracht.

Milieuvriendelijk handelen betekent meer dan alleen afzien van een uitlaat.

De betrokkenheid van Juice begon met de aanplant van bomen als CO2-compensatie voor de productie en het vervoer van de oplaadpunten. Nu gaat het erom zoveel groene stroom te produceren als een bestuurder van een elektrische auto nodig heeft om te rijden. Zo moet elke rit minimaal CO2-neutraal zijn. Zelfs wie al groene stroom afneemt, kan op deze manier zijn ecologische voetafdruk nog extra overcompenseren.

Meer informatie over Juice Technology vindt u op www.juice-world.com

Juice Technology AG, met hoofdkantoor in Bachenbülach (nabij de luchthaven Zürich, Zwitserland), is een wereldwijd actieve fabrikant van oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen. Met zijn uitgebreide productportfolio van AC- en DC-oplaadpunten, van lichte mobiele apparaten tot grote snelladers, is het bedrijf een van de weinige aanbieders van een volledig assortiment in de branche. Sinds 2014 domineert Juice wereldwijd de markt van mobiele 22kW-oplaadpunten.
Het doorslaggevende verschil met andere oplossingen die op de markt beschikbaar zijn, is de consequente oriëntatie op software. Alle apparaten gemarkeerd met ‘j+’ zijn gebaseerd op dezelfde processor en firmware, waardoor ze onderling compatibel zijn. Door gebruik te maken van één end-to-end softwarearchitectuur bespaart Juice aanzienlijk op tijd, moeite en kosten. Oplossingen zoals omnidynamische load balancing, betaling met creditcard of de interface-open backend zijn dus beschikbaar voor het hele productassortiment.
De Juice-groep is wereldwijd actief met eigen vestigingen, dochterondernemingen en partnerbedrijven. Tot de ondernemingsgroep behoren Juice Power AG, Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, het Duitse Juice Europe GmbH met vestiging in München, Juice UK and Ireland Ltd in Londen, Juice Nordics AB in Uppsala, Juice Iberia S.L. in Malaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co, Ltd in Hangzhou, China en Juice Americas Inc. in St. Petersburg, FL, VS. Bovendien beschikt de groep over een wereldwijd netwerk van wederverkopers. In totaal werken er momenteel meer dan 200 mensen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, productie, marketing, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Meer informatie over de onderneming, haar producten en oplossingen vindt u op  www.juice-world.com. Volg ons ook op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.
Elyessa Mikabare
 elyessa.mikabare@juice-technology.com