Persbericht: De JUICE BOOSTER 2 nu beschikbaar in een exclusieve Mercedes-Benz-look

De JUICE BOOSTER 2 nu beschikbaar in een

exclusieve Mercedes-Benz-look

Zwitsers bedrijf Juice Technology AG levert de JUICE BOOSTER 2 voor de in Stuttgart gevestigde afdeling aftersales van de autofabrikant

Juice Technology AG, producent van elektrische oplaadpunten en software en marktleider op het gebied van mobiele laders voor elektrische voertuigen levert zijn mobiele wandbox JUICE BOOSTER 2 als product zonder logo, dat via de distributiekanalen van Daimler's aftersales door heel Europa zal worden verspreid.

Op het gebied van technologische vooruitgang is Juice Technology AG al vanaf het begin ongeëvenaard gebleken in kwaliteit, flexibiliteit en absolute precisie. Steeds weer heeft het bedrijf de hoge ambities waargemaakt in hun rol als gecertificeerd toeleverancier van de autobranche.

Zoals Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice het stelt, “Voor Juice, als een jong, ambitieus bedrijf in opkomst is opname van onze wereldwijd populaire JUICE BOOSTER 2 in de officiële verkoopkanalen van dit premium automerk alweer een bevestiging dat we op de goede weg zijn. En onze betrokkenheid blijft onverminderd, omdat alleen producten met ongekende innovatiepower en consistente kwaliteit overeind zullen blijven in deze snel groeiende markt voor elektromobiliteit.”

Aangezien de JUICE BOOSTER 2 in zijn PRO-versie van de mobiele 22-kW wandboxeenheid niet alleen ongekende flexibiliteit biedt dankzij zijn verwisselbare adapters voor net- en voertuigkant, maar daarnaast extreem robuust, betrouwbaar en veilig is, zijn deze hier alweer anderhalf jaar in gebruik bij de ontwikkeling van voertuigen, en ook alweer enige tijd bij andere fabrikanten.

Het enige aftersales-product in zijn soort

Alweer liet de JUICE BOOSTER 2 concurrerende producten ver achter zich in de aanbestedingsprocedure, om opgenomen te worden in het productaanbod van Mercedes-Benz Customer Solutions – de accessoire-tak van Daimler. Alle artikelen die momenteel worden aangeboden in het aftersales-portfolio van de automaker zijn zorgvuldig geselecteerd om te voldoen aan de hoge eisen van de klant. Een merkloos product dat zich in deze omgeving weet laten presenteren, belooft niets anders dan topkwaliteit

De JUICE BOOSTER 2 is de eerste en tot zover enige mobiele wandboxlader die nu verkrijgbaar is voor alle dealerships en eindklanten van deze zo traditiegetrouwe autofabrikant. Met de juiste aanpassingen aan de merkprofilering is de JUICE BOOSTER 2 volledig aangepast aan de wensen en eisen van de klant.

Athlon, de toonaangevende leverancier van leasevoertuigen en wagenparkbeheer in Europa en een dochteronderneming van Daimler, werkt al samen met Juice aan de ontwikkeling van de laadinfrastructuur. Er is al een maatwerkoplossing voor wagenparkbeheerders gemaakt, met de JUICE BOOSTER 2 en afzonderlijk geselecteerde adaptersets, waarbij het elektrificeren van het gehele wagenpark als aantrekkelijke optie mogelijk werd gemaakt en de weg werd gebaand voor het snel, simpel en eenvoudig overstappen naar elektromobiliteit.

De belangrijkste voordelen van JUICE BOOSTER 2 in het kort:

1. Uw auto opladen via elk stopcontact: Met JUICE BOOSTER 2 en zijn aanbod aan adapters kunt u uw elektrische auto aansluiten op elk huishoudelijk of industrieel stopcontact waar dan ook ter wereld. Zelfs stopcontacten bij publieke oplaadpunten kunnen worden gebruikt. In het kort: Waar er ook maar elektrische stroom beschikbaar is, kunt u altijd snel, veilig en betrouwbaar laden met de JUICE BOOSTER 2.
  2. Automatische stroomdetectie: De lader past altijd automatisch de stroom aan het optimale laadvermogen aan, zodat het risico op overbelasting van de capaciteit van het stopcontact is uitgesloten.
  3. De huishoudelijke adapters zijn uitgerust met een gepatenteerd JUICE CELSIUS temperatuurcontrolesysteem, waarmee gegarandeerd absoluut veilig en betrouwbaar kan worden geladen, zelfs via normale huishoudelijke stopcontacten. De geïntegreerde temperatuursensor communiceert met de JUICE BOOSTER 2-oplader via de JUICE CONNECTOR-stekkerverbinding. Als de stekker mogelijke oververhitting detecteert, stuurt deze onmiddellijk een signaal naar de mobiele lader, die vervolgens het laadproces op een gecontroleerde manier kan afsluiten. Dit voorkomt mogelijke schade aan het stopcontact of de batterij van de elektrische auto. Zodra de temperatuur van de oververhitte pinnen weer naar een normaal niveau is gezakt, start het laden opnieuw.
  4. JUICE BOOSTER 2 is volledig waterbestendig (IP 67) en is bestand tegen overreden worden door een wielbelasting van tot drie ton.
  5. De JUICE CONNECTOR adapterstekker is CE-conform en zodanig ontworpen dat op een later moment extra functies kunnen worden toegevoegd. Bestuurders krijgen hierdoor het vertrouwen dat de aanschaf van JUICE BOOSTER 2 en zijn adapters een goede langetermijninvestering is.
  6. Getest door TÜV SÜD: JUICE BOOSTER 2 is 's werelds eerste draagbare oplader in de 22 kW-klasse die door TÜV SÜD is getest op conformiteit met IEC 62752 Ed. 1 2016 inclusief AMD1 2018.
  7. De Pro-versie van de JUICE BOOSTER 2 is daarnaast uitgerust met verwisselbare adapters aan de voertuigkant.

Zie https://nl.juice-world.com/ voor meer informatie.

Zie https://nl.juice-world.com/juice-booster voor meer informatie

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar  www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.
Over Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH
Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH is een 100% dochteronderneming van Daimler AG en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het assortiment en de marketing van originele accessoires en verzamelitems voor de exclusieve individualisering van voertuigen van Mercedes-Benz, smart, Mercedes-AMG en Mercedes-Maybach. Hun klantgerichte producten en oplossingen combineren mobiliteit, technologie en lifestyle. Het bedrijf is gevestigd in Stuttgart-Vaihingen.