Keine Story von 3D Wind AG mehr verpassen.

3D Wind AG

Zelf groene energie opwekken - met de bionische windturbine VAYU®

Muri-Bern (ots)

Als u een huis of een bedrijf bezit en voor uzelf met groene energie wilt zorgen, moet u vertrouwen op Zwitserse technologie: Het bedrijf 3D Wind AG heeft VAYU® ontwikkeld, een windturbine die conventionele turbines in de schaduw stelt.

In tijden van klimaatverandering en hoge energieprijzen valt er veel voor te zeggen om de opwekking van elektriciteit voor eigen gebruik in de hand te nemen - met een CO2-neutrale windturbine. Nadelen van algemeen bekende windturbines op het eigen dak zijn onder meer te veel lawaai, nauwelijks rendement of het gevaar voor vogels. Het in Bern gevestigde bedrijf 3D Wind AG heeft met zijn VAYU® turbine een innovatief antwoord op deze problemen gevonden: VAYU® is compact, stil en wekt de klok rond groene energie op als de wind waait - volgens de informatie is het de werelds eerste windturbine met een nieuwe gepatenteerde 3-dimensionale bewegingstechnologie die bijna geruisloos elektriciteit levert met een aangenaam harmonieuze en bionische beweging.

Zo blijft hij trouw aan zijn milieubewuste stijl: "Visueel doet de turbine denken aan libellenvleugels", zegt Theo Grepper, oprichter van 3D Wind AG. Toch combineert de VAYU®, die in verschillende kleuren verkrijgbaar is, fysieke superioriteit met mechanische eenvoudigheid: de afzonderlijke bladen draaien ook om hun as. Dit leidt tot een hoger rendement dan bij conventionele 2D-aandrijvingen.

Of het nu op uw eigen huis is, op industriële gebouwen of in velden, heuvels of tuinen: VAYU® kan overal worden geplaatst. De technologie kan worden gecombineerd met zonnepanelen om zelfs bij weinig wind elektriciteit op te wekken. En er is nog iets dat VAYU® onderscheidt van horizontale en verticale 2D-windturbines: De innovatie uit Zwitserland biedt een tot 40 procent hogere efficiëntie bij de opwekking van energie - zelfs bij weinig wind.

"Wij zijn ervan overtuigd dat onze windturbine de oplossing is voor eerdere duurzaamheidsproblemen", legt Theo Grepper uit. De manier waarop de turbine beweegt is revolutionair en symboliseert de verbinding tussen mens en natuur.

3D Wind AG is in 2017 opgericht door Theo Grepper. Het spin-off-bedrijf is gewijd aan de ontwikkeling van oplossingen voor de productie van groene energie uit windtechnologieën. Meer informatie vindt u hier of op LinkedIn.

Contact:

3D Wind AG