Persbericht: Juice verlaagt de prijzen voor JUICE BOOSTER 2 en JUICE BOOSTER 3 air met maximaal CHF/EUR 200,–

De marktleider maakt portable wallboxen voordeliger

Juice Technology AG, fabrikant van laadstations en -software en marktleider in mobiele laadstations voor elektrische voertuigen, maakt niet alleen technologisch innovatieve producten, maar slaat nu ook in zijn prijsbeleid een eigen weg in.

Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice Technology, heeft direct aan het begin van het jaar goed nieuws te melden: “We zijn blij dat we de prijzen voor onze slimme wallbox JUICE BOOSTER 3 air, die vanaf het moment van introductie zeer populair is, nu al kunnen verlagen. Ook kunnen we de adviesprijs van de populaire JUICE BOOSTER 2 weer terugbrengen naar de oude prijs. Door de grote vraag en de mogelijkheid om meer wallboxen tegelijk te produceren, zijn we erin geslaagd om de productie te verhogen en de productiekosten dienovereenkomstig te verlagen. Dat hebben we bereikt zonder compromissen op het gebied van kwaliteit te hoeven sluiten.”

Dankzij goede relaties met leveranciers en een slimme inkoopstrategie kon Juice ook in tijden van crisis in de toeleveringsketen halfgeleidercomponenten kopen en apparatuur produceren. Aan het succesproduct tot nu toe voor maximale flexibiliteit bij het laden, de JUICE BOOSTER 2, werd in oktober 2022 de slimme portable wallbox JUICE BOOSTER 3 air toegevoegd.

Eén ding is duidelijk geworden in 2022: elektrisch rijden is bestand tegen crises en groeit ongeremd. Elektrische auto’s zijn in trek als nooit tevoren. Eén op de tien auto’s op de wegen van Europa werd begin 2022 puur elektrisch aangedreven. Een duidelijke stijging van de toelatingscijfers in het vierde kwartaal is een aanwijzing voor een stijgende trend. In Duitsland lag het aantal nieuwe toelatingen in december 2022 40% hoger dan in de maand ervoor – ondanks aanhoudend hoge energieprijzen. Tegelijkertijd dalen de cijfers voor alle andere soorten aandrijving. De vraag naar elektrische auto’s houdt aan, de behoefte aan flexibele oplaadmogelijkheden ook.

Juice heeft niet alleen ideale oplossingen in haar portfolio, maar heeft ook een duidelijke visie om de transitie op het gebied van mobiliteit naar elektrisch rijden verder te stimuleren en de obstakels voor de overstap verder te verminderen: “Met onze flexibele wallboxen, die meerdere apparaten – stationaire wallbox, mobiele oplader en mode-3-laadkabel – in één apparaat combineren, willen we maximale functionaliteit en kwaliteit toegankelijk maken voor iedereen. Daarom hebben we besloten om het prijsvoordeel dat we hebben bereikt door de productiekosten te verlagen, rechtstreeks door te geven aan onze klanten”, vult Christoph Erni aan.

De JUICE BOOSTER 3 air is nu verkrijgbaar vanaf CHF/EUR 1.299,–, de JUICE BOOSTER 2 weer vanaf CHF/EUR 999,– (adviesprijs incl. btw).

Infobox

• Prijs JUICE BOOSTER 3 air: verkrijgbaar vanaf CHF/EUR 1.299,– (adviesprijs incl. btw) in plaats van tot nu toe vanaf CHF/EUR 1.499,–. Omvang van de levering: JUICE BOOSTER 3 air, 2 adapters (CEE 16 rood plus huishoudelijke stekker van het specifieke land), 2 RFID-kaarten, zachte koffer met klittenband voor een veilige bevestiging in de kofferbak.

JUICE BOOSTER 3 air

Meer informatie vindt u op https://juice.world/nl/producten/juice-booster-3-air/

Meer informatie vindt u op https://juice.world/nl/producten/juice-booster-2/

Meer informatie vindt u op www.juice.world

Juice Technology AG, met hoofdkantoor in Bachenbülach (nabij de luchthaven Zürich, Zwitserland), is een wereldwijd actieve fabrikant van oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen. Met zijn uitgebreide productportfolio van AC- en DC-oplaadpunten, van lichte mobiele apparaten tot grote snelladers, is het bedrijf een van de weinige aanbieders van een volledig assortiment in de branche. Sinds 2014 domineert Juice wereldwijd de markt van mobiele 22kW-oplaadpunten.
Het doorslaggevende verschil met andere oplossingen die op de markt beschikbaar zijn, is de consequente oriëntatie op software. Alle apparaten gemarkeerd met ‘j+’ zijn gebaseerd op dezelfde processor en firmware, waardoor ze onderling compatibel zijn. Door gebruik te maken van één end-to-end softwarearchitectuur bespaart Juice aanzienlijk op tijd, moeite en kosten. Oplossingen zoals omnidynamische load balancing, betaling met creditcard of de interface-open backend zijn dus beschikbaar voor het hele productassortiment.
De Juice-groep is wereldwijd actief met eigen vestigingen, dochterondernemingen en partnerbedrijven. Tot de ondernemingsgroep behoren Juice Power AG, Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, het Duitse Juice Europe GmbH met vestiging in München, Juice UK and Ireland Ltd in Londen, Juice Nordics AB in Uppsala, Juice Iberia S.L. in Malaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co, Ltd in Hangzhou, China en Juice Americas Inc. in St. Petersburg, FL, VS. Bovendien beschikt de groep over een wereldwijd netwerk van wederverkopers. In totaal werken er momenteel meer dan 200 mensen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, productie, marketing, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Meer informatie over de onderneming, haar producten en oplossingen vindt u op  www.juice.world. Volg ons ook op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.
 pr@juice.world