Persbericht :JUICE CHARGER me is kampioen prijs-prestatie van 11 kW-wandboxladers

JUICE CHARGER me is kampioen prijs-prestatie van 11 kW-wandboxladers

Waar de JUICE BOOSTER 2 een jaar geleden als winnende wandboxlader werd bekroond, is dit jaar de JUICE CHARGER me aan de beurt in de 11 kW prestatieklasse

Juice Technology AG, producent van elektrische oplaadpunten en software en marktleider op het gebied van mobiele laders voor elektrische auto’s, heeft opnieuw de hoogste scores behaald bij de onafhankelijke Duitse productvergelijkings- en testwebsite Vergleich.org – ditmaal voor de JUICE CHARGER me. Deze vast gemonteerde wandbox is de nieuwe winnaar prijs-prestatie van de 11 kW-ladermodellen.

De stationaire JUICE CHARGER me-wandbox, die pas vorig jaar op de markt werd gebracht, is nu al de kampioen prijs-prestatie van de 11 kW wandgemonteerde laders. En de JUICE BOOSTER 2, die in 2021 al met kop en schouders boven alle door Vergleich.org geteste wandboxunits uitstak, is nu ook de best verkochte lader van de 13 beste 22 kW-wandboxladers.

Een winnaar garandeert zorgeloos laden thuis

Een wandboxlader met een laadvermogen van 11 kW is meestal voldoende om een elektrisch voertuig ‘s nachts weer op te laden – nog afgezien van het feit dat van alle elektrische auto’s op de markt meer dan 90 procent ook alleen is ontworpen voor een maximaal laadvermogen van 11 kW. Daarom komen 11 kW-laders in aanmerking voor overheidssubsidie zoals die wordt aangeboden door de Duitse KfW-ontwikkelingsbank, ook al zijn 22 kW-laders eigenlijk de standaardvariant. Juice ontwikkelde de JUICE CHARGER me in twee versies – voor laden met 11 kW en met 22 kW – om zo een wandboxoplossing te bieden met maximale flexibiliteit.

Deze wandgemonteerde lader kan in een mum van tijd worden geplaatst, is energiezuinig en is een van de eerste wandboxladers op de markt die voldoet aan de nieuwe vereisten voor de ISO 15118-norm, zodat Plug-&-Charge-functies kunnen worden gebruikt.

Focus op de klant

De vergelijkingstests, uitgevoerd door Vergleich.org, maken meer dan duidelijk dat zowel de functies van het apparaat als de laadtijden en veiligheidsaspecten bij deze productbeoordeling de doorslag hebben gegeven. Toch is ook het gebruiksgemak van de apparatuur van belang voor de klant – of het nu om een mobiele of stationaire lader gaat.

Christoph Erni, CEO en oprichter van Juice Technology AG, benadrukt het belang van consumentenbeoordelingen: “De opinie van het onpartijdige vegelijkings- en testportaal Vergleich.org is voor ons van speciaal belang, omdat die voornamelijk is gebaseerd op beoordelingen van consumenten die de apparaten dagelijks gebruiken.” Erni is opgetogen dat het oordeel van Vergleich.org zijn bedrijfsstrategie alweer heeft bevestigd: “De reden dat Juice al vanaf het begin overal bovenuit stijgt, is het basisprincipe dat we onze apparaten altijd ontwerpen vanuit het oogpunt van de gebruiker. En zoals u kunt zien: hoge kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en een gezonde prijs-prestatieverhouding hoeven elkaar niet uit te sluiten.”

Een onafhankelijke opinie

Het online consumentenmagazine Vergleich.org vergelijkt beoordelingen van prestigieuze testleveranciers met klantbeoordelingen afkomstig van populaire postorderbedrijven. De op deze manier onderzochte beoordelingen worden gewogen om tot een samengestelde eindevaluatie te komen, die vervolgens door het redactieteam wordt beoordeeld. Om uniforme kwaliteitsstandaarden te kunnen garanderen, is Vergleich.org gecertificeerd voor kwaliteitsbeheer voor de standaard ISO 9001 door het onafhankelijke inspectieorgaan TÜV Süd. Alle vergelijkingen, testrapporten en adviesgidsen voor essentiële producten en diensten zijn onafhankelijk en transparant. Vergleich.org richt zich op de relatieve prijs-prestatieverhouding: de prijs van een product met een betere kwaliteit mag ook proportioneel hoger zijn.

De grootste voordelen van de JUICE CHARGER me in het kort:

1. Compact ontwerp: Met zijn 24 cm lengte en 12 cm diepte is de JUICE CHARGER me uiterst compact, en daarnaast met zijn slechts 6,5 kg (inclusief de kabel) ook zeer licht. De 5 meter lange kabel garandeert de nodige flexibiliteit.
  2. Laadvermogen: Enkel-, 2- of 3-fasig laden met stroom van zes tot 32 ampère (A) levert een laadvermogen van tot 22 kW. Voor overheidssubsidie zoals die wordt aangeboden door de KfW-ontwikkelingsbank is er een versie ontworpen voor 16 A en een laaduitvoer van 11 kW.
  3. Plug and Play: De wandbox wordt volledig voorgeconfigureerd geleverd en is direct klaar voor gebruik, zodat installatiewerkzaamheden tot een minimum worden beperkt.
  4. Plug and Charge: De JUICE CHARGER me is gecertificeerd voor de vereisten van ISO 15118. Zodra de lader is aangesloten op het laadcontact van een e-auto, herkent deze automatisch elk voertuig met Plug-&-Charge, en begint het laden direct.
  5. Laad- en ladingsbeheer. Elke unit wordt geleverd uitgerust voor lokaal dynamisch laadbeheer voor maximaal 250 laders in 'master-slave'-configuratie. Het cloudgebaseerde omni-dynamische smartJUICE laadbeheersysteem is geschikt voor het beheren van een oneindig aantal wandboxunits. Een MID-gecertificeerde elektriciteitsmeter is geïntegreerd in elk apparaat dat is bedoeld voor werking met laad- en ladingsbeheer.
  6. Connectiviteit: Het gestandaardiseerde OCPP-protocol (Open Charge Point Protocol) vormt de basis voor de verbinding met het j+ back-endsysteem, waarmee apparaatbeheer, onderhoud op afstand, facturering en/of ladingsbeheer mogelijk wordt. Drie gestandaardiseerde interfaces (Modbus/TCP, Modbus/RTU en EEBUS) garanderen communicatie met een slim energiebeheersysteem thuis. Zo kunnen installaties voor zonne-energie en extern laadbeheer worden geïntegreerd met de energiebeheersystemen van het huis. Alle communicatie wordt geïmplementeerd via de netwerkverbinding. Wanneer u de lader echter alleen privé gebruikt, hebt u geen permanente netwerkverbinding nodig. Bediening is dus ook mogelijk zonder LAN-verbinding. Voor het implementeren van updates hoeft u dan alleen maar een tablet of laptop aan te sluiten.
  7. Doordacht, veilig en betrouwbaar ontwerp: De JUICE CHARGER me heeft een voorpaneel van UV-resistent polycarbonaatglas. De lader is dus geschikt voor gebruik zowel binnen- als buitenshuis, en is uiterst schokbestendig. Het apparaat kan worden gebruikt in een omgevingstemperatuur van -25°C tot +45°C. De temperatuursensor voor het verlagen van de laadstroom functioneert onafhankelijk van de omgevingstemperatuur. De lader is CE-conform in overeenstemming met de Europese Richtlijn Elektromagnetische Compatibiliteit en standaarden IEC 61851 en IEC 61439-7.
  8. Installatie: De JUICE CHARGER me kan vast aan de wand worden gemonteerd als een wandbox, of afzonderlijk of in dubbele units op een standaard worden geplaatst.
  9. Activering: Achter het voorpaneel is een RFID-lezer geïntegreerd. Activering via RFID is ingeschakeld voor alle voertuigen die geen ondersteuning bieden voor de ISO-standaard 15118 voor het Plug and Charge-protocol. De twee kaarten die zijn meegeleverd met het aangeschafte apparaat kunnen worden geblokkeerd en vervangen, mocht u er een verliezen. Het is ook mogelijk de toegangsgegevens op te slaan naar een RFID-badge.
  10. Prijs: EUR/CHF 999.-

De belangrijkste voordelen van JUICE BOOSTER 2 in het kort:

1. Uw auto opladen via elk stopcontact: Dankzij de stekkeradapters die u meegeleverd krijgt met de JUICE BOOSTER 2 kunt u uw elektrische auto opladen vanuit elk conventioneel huishoudelijk of industrieel stopcontact of publiek laadstation, waar dan ook ter wereld.
  2. Automatische detectie van ingangsstroom: De lader past altijd automatisch de stroom aan het optimale laadvermogen aan, zodat het risico op overbelasting van de capaciteit van het stopcontact is uitgesloten.
  3. Automatische beveiliging tegen oververhitting: De JUICE BOOSTER 2 bewaakt continu de temperatuur van beide stekkerpinnen van alle huishoudelijke stopcontactadapters.
  4. JUICE BOOSTER 2 is volledig waterbestendig (IP 67) en is bestand tegen overreden worden door een wielbelasting van tot drie ton.
  5. De JUICE CONNECTOR adapterstekker is CE-conform en zodanig ontworpen dat op een later moment extra functies kunnen worden toegevoegd. Bestuurders krijgen hierdoor het vertrouwen dat de aanschaf van JUICE BOOSTER 2 en zijn adapters een goede langetermijninvestering is.
  6. Getest door TÜV SÜD: JUICE BOOSTER 2 is 's werelds eerste mobiele lader in de 22 kW-klasse die door TÜV SÜD is getest op conformiteit met IEC 62752 Ed. 1 2016 inclusief AMD1 2018.
  7. De Pro-versie van de JUICE BOOSTER 2 is daarnaast uitgerust met verwisselbare adapters aan de voertuigkant.

Zie https://nl.juice-world.com/ voor meer informatie.

Juice Charger me

Zie https://nl.juice-world.com/juice-charger-me voor meer informatie.

Zie https://nl.juice-world.com/juice-booster voor meer informatie.

Winnaar consumententest / Winnaar Prijs-prestatie

Zie https://www.vergleich.org/wallbox/ voor meer informatie.

Zie ook https://www.vergleich.org/wallbox/.

Best verkocht

Zie https://www.vergleich.org/wallbox-22-kw/ voor meer informatie.

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice UK and Ireland Ltd gevestigd in Londra, Juice Nordics AB in Uppsala, Juice Iberia S.L. in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar  www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.

Over Vergleich.org
Vergleich.org is een onafhankelijke consumentenwebsite die lezers uitgebreid advies biedt bij aankoop van essentiële producten en diensten voor consumenten. Gratis adviesgidsen, testrapporten en vergelijkingstabellen helpen consumenten de juiste keuzes te maken bij kleine en grote aankopen.
Het ervaren journalistieke team van de website bereikt daarmee maandelijks meer dan 5.000.000 consumenten (cijfers van maart 2022). De uitgever van Vergleich.org is VGL Verlagsgesellschaft, waarvan het hoofdkantoor is geregistreerd in Berlijn.

Elyessa Mikabare
 elyessa.mikabare@juice-technology.com