Persbericht: Juice Technology en Athlon werken samen aan mobiele laders voor elektrische wagenparken

Zwitsers bedrijf Juice Technology AG en Athlon Germany GmbH gaan samen wagenparken elektrificeren.

Juice Technology AG, producent van elektrische oplaadpunten en -software en marktleider op het gebied van mobiele opladers voor elektrische auto's, werkt samen met Athlon Germany GmbH, de toonaangevend leverancier van diensten voor voertuiglease en wagenparkbeheer, aan de ontwikkeling van speciale Fleet Set-pakketten voor wagenparkbeheerders en steunt daarmee de trend wagenparken te elektrificeren.

Juice en Athlon ontwikkelen samen een apparatuuraanbod dat perfect is afgestemd op wagenparkbeheerders die zeker willen kunnen zijn van toegang tot de stroomtoevoer voor hun elektrische voertuigen, wanneer dan ook, en de elektrificatie van hun wagenpark willen helpen stimuleren. De TÜV-gecertificeerde JUICE BOOSTER 2 is de enige mobiele lader ter wereld die een laadstroomniveau levert van tot wel 22 kilowatt, voldoet aan de laatste IEC 62752-normen en laden van e-auto's met een, twee of drie fasen mogelijk maakt met een vermogen van tot wel 32 ampère. Deze mobiele lader is betrouwbaar en veilig, intuïtief te bedienen en ideaal geschikt voor gebruik in ieder land.

“Onze JUICE BOOSTER 2 is een mobiele wandbox, een 3-in-1 oplossing die voldoet aan alle eisen die aan elektrisch laden worden gesteld: of dat nu is als vast gemonteerde wandbox, een mobiele oplader of als een Type 2-laadkabel voor het opladen in openbare ruimtes,” aldus Christoph Erni, oprichter en CEO van Juice Technology AG. “De tegen overrijden bestendige JUICE CONNECTOR-stekker, speciaal ontwikkeld voor de Juice Booster 2-lader, garandeert gemakkelijk, veilig en betrouwbaar laden, en dankzij de functie voor volledig automatische adapterherkenning reguleert de JUICE BOOSTER 2 de maximaal mogelijke laadstroom helemaal zelf. De laadapparatuur van Juice bewaakt alle huishoudelijke stekkers door middel van een gepatenteerd sensorsysteem – een essentiële beveiligingsfunctie om oververhitting en dus eventueel brand te voorkomen.”

De JUICE BOOSTER 2 is compatibel met alle elektrische auto's met een Type 2- of Type 1-aansluiting. De geïntegreerde DC- en AC-storingsdetectie (lekstroom) gaat effectief over op de opgegeven waarde zodat het niet nodig is hogerop in het net een extra, dure, aardlekschakelaar te plaatsen. De vijf meter lange kabel en diefstalbestendige vergrendelbare adapter geven e-rijders de flexibiliteit hun voertuig in elke positie te parkeren om bij de lader te kunnen.

“We willen het proces van de overgang naar elektromobiliteit voor onze klanten zo makkelijk en handig mogelijk maken. Een belangrijke factor is het hebben van oplaadmogelijkheden die veilig zijn, betrouwbaar, betaalbaar en – het meest belangrijk – praktisch. De Juice Booster 2 biedt optimale oplaadmogelijkheden voor met name medewerkers in de buitendienst, verkoopvertegenwoordigers en leveranciers van transportdiensten, die vaak meerdere regio's doorkruisen en lange afstanden afleggen en hun voertuig niet elke avond thuis of op het werk kunnen opladen. Maar uiteraard kunnen ook alle andere bestuurders van een elektrisch voertuig hun voordeel doen met een mobiele oplader. Met Juice Technology hebben we een innovatieve partner gevonden om onze klanten op de best mogelijke manier uit te rusten," aldus André Girnus, CEO van Athlon Germany.

De speciaal voor Athlon samengestelde Fleet Set bevat, naast de mobiele wandbox-unit, een Schuko-adapterstekker voor huishoudelijke stopcontacten, een CEE16 3 fasen-connector voor industriële stopcontacten en de Type 2-adapter voor het gebruik van de JUICE BOOSTER bij publieke oplaadpunten. Naast de Fleet Set kunnen klanten van Athlon nu ook kiezen tussen twee verschillende varianten van hun mobiele oplader: de Duitse Basic Set en de Master Traveller Set.

De belangrijkste voordelen van JUICE BOOSTER 2 in een notendop:

1. Uw auto opladen via elk stopcontact: Met JUICE BOOSTER 2 en zijn aanbod aan adapters kunt u uw elektrische auto aansluiten op elk huishoudelijk of industrieel stopcontact waar dan ook ter wereld.
  2. Automatische stroomdetectie: De lader past altijd automatisch de laadstroom aan de optimale instellingen aan, zodat overbelasting van de capaciteit van het stopcontact wordt uitgesloten.
  3. JUICE BOOSTER 2 is volledig waterbestendig (IP 67) en is bestand tegen overreden worden door een wielbelasting van tot drie ton.
  4. JUICE CONNECTOR adapterstekker: Deze connector is CE-conform en ontworpen om op een later tijdstip gemakkelijk meer functies te kunnen opnemen – De koper heeft daarmee het vertrouwen dat zijn investering in de JUICE BOOSTER 2 en deze adapters er een is voor de lange termijn.
  5. Getest door TÜV SÜD: JUICE BOOSTER 2 is 's werelds eerste draagbare oplader in de 22 kW-klasse die is getest door TÜV SÜD voor conformiteit met IEC 62752 Ed. 1 2016 inclusief AMD1 2018.

Zie www.juice-world.com voor meer informatie.

Zie www.juice-technology.com/juice-charger voor meer informatie.

Mission Booster: https://youtu.be/4bu0xexBnlk

De ultieme test – tank tegen JUICE BOOSTER 2: https://youtu.be/9mnQkOGxMXY

De Juice Group is wereldwijd aanwezig met eigen locaties, dochterondernemingen en partnerbedrijven. De Juice-bedrijfsgroep omvat Juice Services AG, Juice Telemetrics AG, de Duitse firma Juice Europe GmbH met het hoofdkantoor in München, Juice Iberia S.L. gevestigd in Málaga, Juice France SAS in Parijs, Zhejiang Juice Technology Co., Ltd in Hangzhou, China, en Juice Americas Inc. in de VS in Staat Delaware. De Group heeft daarnaast een wereldwijd netwerk van wederverkopers. Alles bij elkaar telt het bedrijf tegenwoordig een personeelsbestand van meer dan 200 personen, actief in onderzoek en ontwikkeling, productie, administratie, inkoop, verkoop en logistiek.
Voor meer informatie over het bedrijf, de producten en oplossingen gaat u naar  www.juice-world.com. U kunt ons ook volgen op  LinkedIn,  Facebook,  Instagram en  Twitter.
Over Athlon Germany GmbH
Athlon, een van de toonaangevende leveranciers van voertuigleasediensten in Europa, is verantwoordelijk voor 400.000 motorvoertuigen. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt het bedrijf innovatieve en kostenefficiëntie oplossingen voor wagenparken van zakelijke klanten. Athlon staat zijn klanten bij in de hedendaagse nieuwe uitdagingen door geheel nieuwe wegen te bieden naar een geïntegreerd en duurzaam wagenpark en andere mobiliteitsoplossingen.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Athlon is daarnaast actief in meer dan 20 Europese landen en in Noord-Amerika, rechtstreeks of via partners.
Athlon maakt deel uit van Daimler AG en valt onder het bestuur van Daimler Mobility AG.
Voor meer informatie over Athlon gaat u naar:  www.athlon.com