EANS-News: Card Guard publiziert Jahresbericht für das Geschäftsjahr 2008

-------------------------------------------------------------------------------- Corporate News übermittelt durch euro adhoc. Für den Inhalt ist der Emittent/Meldungsgeber verantwortlich. -------------------------------------------------------------------------------- Unternehmen/CARD GUARD Geschäftsbericht 2008 Neuhausen am Rheinfall (euro adhoc) - Card Guard AG (SIX Swiss Exchange:CARDG), hat heute den Jahresbericht 2008 veröffentlicht, der die am 26. Februar 2009 bekannt gegebenen Resultate des Geschäftsjahres 2008 enthält. Der Card Guard Jahresbericht 2008 kann im Bereich Investor Relations der Card Guard Webseite www.cardguard.com oder unter folgendem Link http://www.cardguard.com/newsite/inner.asp?cat=112&type=2&lang=1 bezogen werden. Eine Kopie des Geschäftsberichtes kann bei cardguard@sensus.ch angefordert werden. Card Guard AG Rundbuckstrasse 6, CH-8212 Neuhausen am Rheinfall Tel: +41 52 632 00 50, Fax: +41 52 632 00 51 ISIN-No.: CH0012815459 Ticker Symbol: CARDG Valor-No.: 1281545 Reuters: CARDG.S Wichtige Termine 18. Mai 2009: Analysten- und Medienkonferenz Resultate Q1 2009 26. Mai 2009: Generalversammlung der Card Guard AG in Zürich Diese Pressemitteilung liegt auch in englischer Sprache vor. Massgebend ist die englische Originalfassung. Zu Card Guard AG Card Guard AG, mit Hauptsitz in Neuhausen am Rheinfall, Schweiz, ist ein führender Anbieter von modernen Telemedizinsystemen und drahtlosen Herzüberwachungsleistungen (Monitoring Services) für Personengruppen, die von Hochrisiko- und chronisch Kranken bis zu normalen Konsumenten von Gesundheits- und Wellnessprogrammen reichen. Card Guard verfügt über Niederlassungen in den USA, den Niederlanden, Japan, Grossbritannien, der Schweiz und in Israel. Card Guard AG ist die Holding Gesellschaft der LifeWatch Services Inc (ein führendes US-Unternehmen für Überwachungsdienstleistungen insbesondere bei Herzerkrankungen - Cardiac Monitoring Services) und LifeWatch Technologies Inc (ein Hersteller von Telekardiologie-Produkten). www.cardguard.com E-mail alerts: Um regelmässig die neusten Informationen zu Card Guard zu erhalten, tragen Sie sich bitte mit Angabe Ihrer Informationswünsche in die Verteilerliste ein unter http://www.cardgu ard.com/newsite/inner.asp?cat=38&type=2&lang=1&mal=yes This press release includes forward-looking statements. All statements other than statements of historical facts contained in this press release, including statements regarding future results of operations and financial position, business strategy and plans and objectives for future operations, are forward- looking statements. The words "believe," "may," "will," "estimate," "continue," "anticipate," "intend," "expect" and similar expressions are intended to identify forward-looking statements. Card Guard AG has based these forward- looking statements largely on current expectations and projections about future events and financial trends that it believes may affect the financial condition, results of operations, business strategy, short term and long term business operations and objectives, and financial needs. These forward-looking statements are subject to a number of risks, uncertainties and assumptions. In light of these risks, uncertainties and assumptions, the forward-looking events and circumstances described may not occur and actual results could differ materially and adversely from those anticipated or implied in the forward- looking statements. All forward-looking statements are based only on data available to Card Guard AG at the time of the issue of this press release. Card Guard AG does not undertake any obligation to update any forward-looking statements contained in this press release as a result of new information, future events or otherwise. THIS PRESS RELEASE IS NOT BEING ISSUED IN THE UNITED STATES OF AMERICA AND SHOULD NOT BE DISTRIBUTED TO UNITED STATES PERSONS OR PUBLICATIONS WITH A GENERAL CIRCULATION IN THE UNITED STATES. THIS PRESS RELEASE DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER OF SECURITIES OF CARD GUARD AG OR ANY OF ITS SUBSIDIARIES FOR SALE IN THE UNITED STATES OR AN INVITATION TO SUBSCRIBE FOR OR PURCHASE ANY SECURITIES OF CARD GUARD AG OR ITS SUBSIDIARIES IN THE UNITED STATES. IN ADDITION, THE SECURITIES OF CARD GUARD AG AND ITS SUBSIDIARIES HAVE NOT BEEN REGISTERED UNDER THE UNITED STATES SECURITIES LAWS AND MAY NOT BE OFFERED, SOLD OR DELIVERED WITHIN THE UNITED STATES OR TO U.S. PERSONS ABSENT REGISTRATION UNDER OR AN APPLICABLE EXEMPTION FROM THE REGISTRATION REQUIREMENTS OF THE UNITED STATES SECURITIES LAWS. ANY PUBLIC OFFERING OF SECURITIES TO BE MADE IN THE UNITED STATES WILL BE MADE BY MEANS OF A PROSPECTUS THAT MAY BE OBTAINED FROM CARD GUARD AG OR ITS SUBSIDIARIES, AS APPLICABLE, AND WILL CONTAIN DETAILED INFORMATION ABOUT THE ISSUER AND ITS MANAGEMENT AS WELL AS FINANCIAL STATEMENTS OF THE ISSUER. Ende der Mitteilung euro adhoc -------------------------------------------------------------------------------- ots Originaltext: Card Guard AG Im Internet recherchierbar: http://www.presseportal.ch Rückfragehinweis: Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an: Kobi Ben Efraim Chief Financial Officer, Card Guard Tel +41 52 632 00 50 | Fax +41 52 632 00 51 Emailkobibe@cardguard.com Sensus Investor & Public Relations, Zürich Tel +41 43 366 55 11 | Fax +41 43 366 55 12 Emailcardguard@sensus.ch Card Guard AG Rundbuckstrasse 6, CH-8212 Neuhausen am Rheinfall Tel: +41 52 632 00 50, Fax: +41 52 632 00 51 Branche: Gesundheitsdienste ISIN: CH0012815459 WKN: 1281545 Index: SPI, SPIEX Börsen: Börse Frankfurt / Open Market (Freiverkehr) / XETRA SWX Swiss Exchange / Hauptsegment Börse Berlin / Freiverkehr