Brüder Mannesmann AG

30.04.2007

Ad-hoc-Meldung nach § 15 WpHG

Geschäftszahlen 2006 / erfreulicher Geschäftsverlauf

Die Brüder Mannesmann Aktiengesellschaft hat im Geschäftsjahr 2006 einen Konzernumsatz von 93,77 Millionen EUR nach 84,61 Millionen EUR im Vorjahr erzielt. Das entspricht einem Zuwachs um ca. 11 Prozent.

Auf Konzernebene wurde ein EBIT von 2,1 Millionen EUR erzielt (Vorjahr 3,9 Mio. EUR). Das EBIT wurde durch einen IFRS-bedingten Sondereffekt beeinflußt. Ohne diesen Sondereffekt hätte das EBIT den Wert von 5,3 Mio. EUR erreicht. Der Konzern-Jahresüberschuss beträgt 0,2 Mio.EUR (Vorjahr 0,9 Mio. EUR). Ohne den Sondereffekt hätte der Konzern-Jahresüberschuss 1,8 Mio. EUR betragen.

Der Jahresüberschuss in der Brüder Mannesmann AG beträgt wie im Vorjahr ca. 1,5 Mio. EUR.

Der ordentlichen Hauptversammlung am 30. August 2007 wird vorgeschlagen, für das Geschäftsjahr 2006 eine Dividende von 0,12 EUR je Aktie zu zahlen.

Ad-hoc report in accordance with Article 15 of the Securities Trading Act

2006 business figures / positive business performance

In the 2006 business year, Brüder Mannesmann AG achieved consolidated sales of EUR93.77 million after EUR84.61 million the previous year. This represents growth of around 11%.

At Group level, EBIT of EUR2.1 million was achieved (previous year: EUR3.9 million). EBIT was influenced by a special effect caused by IFRS. Without this special effect, EBIT of EUR5.3 million would have been achieved. Consolidated net income equalled EUR0.2 million (previous year: EUR0.9 million). Without the special effect, consolidated net income would have totalled EUR1.8 million.

Net income in Brüder Mannesmann AG equalled the previous year´s figure of around EUR1.5 million.

A recommendation will be made at the annual shareholders´ meeting on 30 August 2007 to pay a dividend of EUR0.12 per share for the 2006 financial year.

@@start.t2@@Ende der Mitteilung                                                 euro adhoc 30.04.2007 12:01:46

ots Originaltext: Brüder Mannesmann AG

Rückfragehinweis: