Kapitalmaßnahmen
A-TEC INDUSTRIES AG preist 7-jährige Wandelanleihe

03.05.2007

A-TEC INDUSTRIES AG preist 7-jährige Wandelanleihe

Wien, 3. Mai 2007.  Am  20.  April  2007  hat  die  A-TEC  INDUSTRIES AG  (ISIN AT00000ATEC9)  ihren bestehenden Aktionären ein  exklusives Bezugsrechtsangebot für  eine  Wandelanleihe  ("Anleihe")   unterbreitet.  Der  Vorstand  der    A-TEC INDUSTRIES AG hat heute mit Zustimmung  des  Aufsichtsrates  die  abschließenden Konditionen  der Anleihe  mit  einem  Nominalwert  in  Höhe  von  225,00    Euro festgelegt.

Die Anleihe hat eine Laufzeit von 7 Jahren, wobei Investoren nach 5   Jahren  ein Recht zu vorzeitiger Kündigung zum Nennwert besitzen. Die A-TEC  INDUSTRIES  AG hat das Recht, die Anleihe vorzeitig nach  dem 30.  Mai  2011  unter  Beachtung einer Schwelle von 130 % des Wandlungspreises zu tilgen.

Anzahl der Anleihen: 0,8 Millionen.

Ausgabevolumen: 180 Millionen Euro.

Bezugspreis  und  anfänglicher    Wandlungspreis    je    Anleihe:     225,00    Euro. Bezugspreis    und    anfänglicher    Wandlungspreis     wurden    auf    Basis    eines Referenzkurses  je  Aktie  von  166,70   Euro    zuzüglich    einer    anfänglichen Wandlungsprämie von 35 % festgelegt.

Kupon: 2,75 % pro Jahr.

Tilgungspreis: 100 % des Nennwertes. Dieses  resultiert  in  einer   Rendite  bei Endfälligkeit von 2,75 % pro Jahr über die 7-jährige Laufzeit der Anleihe.

Die oben angegebenen Konditionen wurden auf Basis eines   Bookbuilding,  das  mit institutionellen Investoren am 3. Mai 2007 durchgeführt wurde, festgelegt.

Die M.U.S.T. Privatstiftung, größter Aktionär der A-TEC-INDUSTRIES AG,  und  die J.E. Loidold Privatstiftung wurden  von  den   Restriktionen  einer  Sperrklausel (Lock-up), die am 17 November 2006 im Zusammenhang mit dem Börsengang der  A-TEC INDUSTRIES  AG   unterzeichnet  wurde,  bzgl.  einer  Aktienleihe  befreit.    Die Restriktion wurde für bis zu 0,4 Millionen Aktien aufgehoben.

Disclaimer:

The offer relating to Convertible Bonds of A-TEC INDUSTRIES AG did not and  this ad-hoc  release  does  not  constitute  a  public     offering    in    Austria.This announcement is made solely for information purposes and constitutes neither  an offer nor a   solicitation  to  buy  the  convertible  bonds  mentioned  in  this announcement or any other securities of A-TEC INDUSTRIES AG. The distribution  of  this  ad-hoc  release  and  the  offer  and  sale   of  the Convertible Bonds or the shares in certain jurisdictions may be  restricted  by law. Any persons reading this ad-hoc release should  inform  themselves  of  and observe any such restrictions. A prospectus in accordance  with  the  Prospectus Directive has not been and will not be prepared.

THIS AD-HOC RELEASE DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER TO SELL OR  A   SOLICITATION  OF AN OFFER TO PURCHASE ANY  SECURITIES  IN  THE   UNITED  STATES.    THE  SECURITIES REFERRED TO HEREIN (INCLUDING THE BONDS AND THE ORDINARY SHARES OF  A-TEC)  HAVE NOT BEEN AND WILL NOT BE REGISTERED UNDER THE U.S. SECURITIES ACT  OF  1933,  AS AMENDED (THE "SECURITIES ACT") OR THE LAWS OF ANY STATE  WITHIN  THE  U.S.,   AND MAY NOT BE OFFERED OR SOLD IN THE UNITED STATES OR TO  OR  FOR   THE  ACCOUNT  OR BENEFIT OF U.S. PERSONS, EXCEPT IN A TRANSACTION NOT SUBJECT TO, OR PURSUANT  TO AN APPLICABLE EXEMPTION FROM, THE REGISTRATION REQUIREMENTS  OF  THE  SECURITIES ACT OR ANY STATE SECURITIES  LAWS.  THIS  AD-HOC  RELEASE  AND  THE  INFORMATION CONTAINED HEREIN MAY NOT BE DISTRIBUTED OR SENT INTO THE UNITED   STATES,  OR  IN ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH OFFERS OR  SALES  OF THE  SECURITIES  DESCRIBED HEREIN WOULD BE PROHIBITED BY APPLICABLE LAWS AND SHOULD NOT BE  DISTRIBUTED  TO UNITED STATES PERSONS OR PUBLICATIONS WITH A GENERAL CIRCULATION IN  THE  UNITED STATES.  NO OFFERING OF THE BONDS IS BEING MADE IN THE UNITED STATES.

From the announcement of final terms of the issue of  the  Bonds   Deutsche  Bank Aktiengesellschaft and its agents  may,  to  the   extent  permitted  by  and  in accordance with applicable laws and directives, effect transactions with a  view to supporting the market price of the Bonds and the A-TEC INDUSTRIES  AG  shares at a level higher than that which might otherwise prevail for a limited  period. Such stabilising, if commenced, may be discontinued at  any  time   and  must  be brought to an end no later than the  earlier  of  30   days  after  the  expected settlement date and 60 days after  the   date  of  allotment  of  the  Bonds.  If commenced, such stabilising may lead to a market price of the Bonds  or  the  A- TEC INDUSTRIES AG shares which may be higher than the level that would exist  if no such stabilising measures were taken and may indicate to the market   a  price stability which without such stabilising might not prevail. However,  there  is no obligation on Deutsche Bank to engage in such stabilisation  activities  and such stabilisation, if commenced (which may not occur before the final terms  of the Bonds have been announced), may be discontinued at any  time  and  will  end two Vienna and London business days prior to the day of settlement.

@@start.t2@@Ende der Mitteilung                                                 euro adhoc 03.05.2007 19:09:58

Pressestelle A-TEC Industries AG

Börsen:  Wiener Börse AG / Geregelter Markt/Prime Standard