WCMH-Medienbetreuung

Einladung zum Pressegespräch: 2nd World Congress on Men's Health

Am 25. Oktober 2002 um 11 Uhr, Universität Wien, Hörsaal 32, 1. Stock, Aufgang Feststiege 1, Dr.-Karl-Lueger Ring 1, 1010 Wien

Wien (ots) - Der internationale Weltkongress für Männergesundheit hat sich zur themenspezifischen Plattform der Superlative entwickelt. Ein Jahr nach dem enormen Erfolg des ersten "World Congress on Men's Health" wird Wien erneut zur Metropole für sämtliche Gesundheitsfragen für das männliche Geschlecht "From Boys to Men". Aus 75 Nationen werden über 100 hochkarätige Referenten und über 500 Ärzte, Wissenschafter und Gesundheitsmanager zum Erfahrungsaustausch zusammentreffen.

Why a men's health world congress?

Eröffnung und Moderation:     M. Marberger, Honorary President 2nd World Congress on Men's     Health

Ihre Gesprächspartner sind:

B. Sparks     Incoming President World Organization of Family Physicians     Worldwide, WONCA: Men's Health: A view from general practice

F. Debruyne     President European Association of Urology, EAU: Men's Health: A     view from urology

E. Savoye     Director European Men's Health Forum:     The EMHF: First European Men's Health Organisation

S. Meryn     President 2nd World Congress on Men's Health:     To meet tomorrow today: Highlights of the WCMH 2002

B. Wimmer-Puchinger     Director of Ludwig Bolzmann Institut for Women's Health Research:     Lessons learned from the Women's Health Movement: A step forward

to the gender perspective

D. Eichhorn     Medical Director - Eli Lilly Austria: Men's Health from the aspect     of the industry

Freier Eintritt für Journalisten zu allen Vorträgen während des     Kongresses von 25.10.2002 bis 27.10.2002!

ots Originaltext: World Congress on Men's Health

Kontakt: